Autostrada spre centrul vechi

[huge_it_portfolio id=”3″]

Domnul Daneș este un ardelean din Sibiu, venit să studieze medicina veterinară în București.

A absolvit facultatea ca șef de promoție, ceea ce i-a permis să rămână în capitală după absolvire, intrând în cercetare, unde a urcat treaptă cu treaptă ierarhiile, până la postul de profesor universitar la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București. În 2003 a cumpărat un colț dintr-un teren retrocedat situat pe malul Dâmboviței, vizavi de stația de metrou Semănătoarea, pe care a construit o casă pentru familia sa.

Într-o dimineață de ianuarie din 2010 însă, familia Daneș s-a trezit în fața casei cu utilajele venite să sape fundația pentru unul dintre pilonii așa-numitei „autostrăzi suspendate” a primarului Sorin Oprescu, gândită să aducă în Splaiul Independenței, pe malul Dâmboviței, în centrul Bucureștiului, traficul dinspre autostrada A1 București-Pitești. Deși înregistrată la cadastru și intabulată, casa familiei Daneș nu exista în hărțile proiectanților, iar primul stâlp la ieșirea de pe Splaiul Independenței e situat literalmente în poarta proprietății, la câțiva metri de dormitor. Distanță la care ar trebui să se scurgă neîncetat traficul auto de trei benzi pe sens spre autostrada A1 București-Pitești. De cealaltă parte a podului Ciurel, acest proiect trimite un trafic pe șase benzi la mai puțin de 10 metri de bazinele deschise ale uzinei de apă Roșu, ce furnizează o treime din apa potabilă consumată de noi, bucureștenii.

Domnul Daneș contestă în instanță autorizația de construire, acordată în regim de urgență, precum cele pentru reparațiile necesare după un cutremur. Mai mult, lipsită de orice aviz necesar unui asemenea proiect de infrastructură, în primul rând un plan urbanistic zonal aprobat de Consiliul General. Câștigă până în ultimă instanță, dar asta nu împiedică Primăria Generală să emită o altă autorizație cu același conținut a doua zi. „Omul este un nimic în fața *Sistemului*”, a concluzionat domnul Daneș. Dar nu s-a dat bătut totuși, iar prin efortul său și a altor cetățeni afectați de acest proiect megaloman, cu sprijinul Asociației Salvați Bucureștiul, în prezent aproape toate autorizațiile pentru această construcție au fost anulate în instanță.

Și totuși, încă nu e îndeajuns pentru a spulbera visul fostului primar general al capitalei, Sorin Oprescu, de a înfige pilonii unei autostrăzi suspendate aproape de centrul orașului. Lupta în instanțe continuă… În timp ce alte capitale europene încearcă reducerea traficului auto și ținerea acestuia la distanță de centrul civic, în București tendința este taman pe dos. O zonă cu potențial pietonal, puțin circulată, aflată pe malul Dâmboviței, Splaiul Independenței din Grozăvești până la Ștrandul Dâmbovița, ar urma în viziunea primarului Sorin Oprescu să se transforme în capul de pod al unei „autostrăzi suspendate” ce ar lega autostrada A1 de centrul vechi al Bucureștiului.

Donează pentru ca Asociația Salvați Bucureștiul să continue să lupte împotriva abuzurilor unui primar iresponsabil și proiectelor sale faraonice!

 

Donează